اخبار

همایش ترویج زایمان طبیعی

این همایش که با هدف ترویج و فرهنگ سازی زایمان طبیعی برگزار گردید پیرامون انتخاب صحیح شیوه زایمان مادران و همچنین مزایا و معایب زایمان طبیعی و سزارین گفتگو شد.

جناب آقای هوشیار بهشتی زاده مسئول طرح و گسترش شبکه بهداشت و درمان شهرستان پاوه طی مقدمه ای ضمن خیر مقدم به حضار ومادران باردار شرکت کننده درهمایش به وضعیت سزارین در شهرستان اشاره کردند.

وسپس خانم امجدی کارشناس مسئول برنامه مادران شبکه بهداشت و درمان به وضعیت آمار جهانی سزارین وجایگاه ایران و شهرستان پاوه در این زمینه پرداختند وسپس به علل وعوامل دخیل در افزایش آمار سزارین شهرستان پاوه اشاره کردند که یکی ازمهم ترین عوامل را عدم آگاهی وخود باوری مادران دانسته وتاسیس وتجهیز کلاس های آمادگی برای زایمان در سطح شهرستان  (پاوه، نودشه، باینگان) را راهی مهم در ایجاد آگاهی بیشتر وتوانمند سازی مادران باردار ذکر کردند.

 در بخش دیگری از همایش دکتر کاظمیان متخصص محترم زنان به مزایای زایمان طبیعی وعوارض سزارین برای مادر و نوزاد پرداختند.

در انتهای همایش به 3 تن ازمادران باردار که در آزمون سنجش آگاهی شرکت کرده بودند به قید قرعه وهمچنین2 تن از مادرانی که به طور  کامل در کلاس های آمادگی برای زایمان شرکت کرده بودند وپس از دوران  بارداری زایمان طبیعی داشتند جوایزی اهدا شد .

در پایان همایش از  کارشناسان مامایی فعال در زمینه کلاس های آمادگی برای زایمان تقدیر و تشکر به عمل آمد.


همایش زایمان طبیعی 7
همایش زایمان طبیعی 6
همایش زایمان طبیعی 5
همایش زایمان طبیعی 4
همایش زایمان طبیعی 3
همایش زایمان طبیعی 2
همایش زایمان طبیعی 1

۱۷ مهر ۱۳۹۵ ۱۱:۱۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید