اخبار

تالاسمی از 1200 مورد در سال به 250 مورد کاهش پیدا کرده است


در نشست خبری تالاسمی مطرح شد:

تالاسمی از 1200 مورد در سال به 250 مورد کاهش پیدا کرده است

 

با اجرای برنامه پیشگیری از بیماری تالاسمی، موارد ابتلا از 1200 مورد به 250 مورد در سال کاهش پیدا کرده است.
به گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر حسن آقاجانی رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های غیرواگیر در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی تالاسمی برگزار شد گفت: بیماری تالاسمی از جمله بیماری‌هایی است که دخالت در آن به منظور پیشگیری، موجب صرفه‌جویی‌های زیادی می‌شود. لذا پیشگیری از وقوع موارد تالاسمی سیاست کلی این وزارتخانه با هدف جلوگیری از تولد موارد جدید تالاسمی است.
وی افزود: با استفاده از همکاری‌های برون‌بخشی در حال حاضر توانستیم از تعداد موارد بروز به نحو چشمگیری جلوگیری کنیم به گونه‌ای که موارد بروز از 1200 مورد در سال به 250 مورد کاهش پیدا کرده است.
بنابراین گزارش دکتر آقاجانی با اشاره به اینکه برنامه پیشگیری از تالاسمی از سال 1370 شروع شده و از سال 1375 به صورت آزمایشی و از سال 76 به صورت کشوری اجرا شده است گفت: تعداد موارد تالاسمی در کشور حدود هفده هزار بیمار است که سالانه 85 میلیارد تومان برای آنها هزینه می‌شود.
وی گفت: همه بیماران تالاسمی تحت پوشش بیمه هستند و درمانشان صد در صد رایگان انجام می‌شود و در مواردی که پوشش بیمه‌ها کامل نباشد از فرانشیزهایی استفاده می‌شود تا رنج بیماری برای این بیماران کمتر شود.
گفتنی است در این نشست خبری علاوه بر دکتر آقاجانی، دکتر اشرف سماوات رئیس اداره ژنتیک، دکتر محمد عقیقی رئیس اداره پیوند و بیماری‌های خاص و مسئولین سلامت و بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی مستقر در تهران حضور داشتند.
۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۸ ۰۸:۱۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید