مقالات

سازگار کردن کارمندان جدید با محیط

 ۱۳۹۷/۰۹/۱۵

چگونگی سازگار کردن کارمندان جدید با محیط کاری

استخدام کردن کارمندی که با فرهنگ کاری شما سازگار است می‌تواند به تقویت فرهنگ کاری در شرکت کمک کند

مسلما همیشه این احتمال وجود دارد که یک کارمند جدید با فرهنگ یک شرکت سازگار نباشد. در این شرایط مدیران باید راهنمایی‌های مناسب را فراهم سازند و کارمند جدید را به‌سرعت با ساختار سازمانی سازگار کنند. آن‌ها باید شرح اهداف شرکت، مأموریت‌های مدنظر و شرح وظایف مورد انتظار از فرد را برای او توضیح بدهند تا کارمند جدید بتواند تغییرات ضروری و موردنیاز را اعمال کند.

به کارمندان جدید قدرت بدهید

برخی از افراد تازه استخدام‌شده باید منابع موردنیاز برای بهبود بهره‌وری خود را از همان ابتدا دریافت کنند. برای مثال دیدن این‌که محل کار آن‌ها با ابزارهای مناسب برای صرفه‌جویی در زمان (مانند پیام‌های حاوی لینک برای دست‌یابی به منابع مناسب برای تطبیق اولیه) پر شده است، می‌تواند شروع کار را برای آن‌ها آسان‌تر سازد. همچنین این افراد باید فرم‌های مدیریتی مربوط به واریز، حقوق و مزایا و امور مالیاتی را در همان روز اول دریافت کنند.

در ادامه، مرکز منابع انسانی باید به افراد تازه‌وارد کمک کند تا بتوانند زمان خود را به نحوی مدیریت کنند که به‌سرعت با محیط کاری سازگار شوند. برای نمونه این مرکز باید برنامه کاری مناسبی برای افراد تازه‌وارد تأمین کند. در چنین برنامه‌ای برای مثال نشان بدهند که در چند هفته نخست، این افراد باید چه‌کارهایی انجام بدهند. این برنامه‌ریزی می‌تواند نشان بدهد شرکت مدنظر برای رسیدن به چه اهدافی مشغول به کار است و فرد تازه استخدام‌شده چگونه می‌تواند در مسیر دستیابی به این هدف تأثیرگذار باشد.

فرهنگ کاری شرکت ها

اهداف سازگاری اولیه را تعریف کنید

.

راه دیگری برای آسان‌سازی فرایند سازگاری کارمندان این است که آن‌ها را با یک فرد خوش‌برخورد و صمیمی یا یک فرد آموزش‌دهنده در شرکت در یک مکان قرار بدهید. این مربی می‌تواند به فرد تازه‌وارد کمک کند تا مسئولیت‌پذیری را فرابگیرد. برای مثال کارمندان جدید و زوج‌های کاری آن‌ها می‌توانند هفته‌ای یک‌بار ملاقات و پیشرفت فرد تازه‌وارد را بررسی کنند. در ادامه آن‌ها می‌توانند با هم همکاری داشته باشند و اهدافی برای ملاقات بعدی تعیین کنند تا بتوانند بهره‌وری فرد تازه استخدام‌شده را در فاصله زمانی بین دو ملاقات افزایش بدهند.

اقدام به ایجاد یک ارتباط پایدار و مستحکم کنید

یکی از مواردی که می‌تواند بر سطح راحتی کارمندان تأثیر منفی بگذارد، میزان تلاشی است که آن‌ها باید برای شناختن همکاران جدید خود به خرج بدهند. عدم توانایی سازگار شدن با محیط کاری شغل جدید ممکن است موجب شود یک کارمند تازه استخدام‌شده، چشم‌انداز کلی نامناسبی از شرکت در ذهن خود به وجود بیاورد. این سازگاری شامل قابلیت ایجاد یک پایه مناسب و نیرومند برای ایجاد ارتباطات پویای شغلی است.

این امر که یک کارمند جدید بتواند به‌راحتی به سراغ سایر افراد برود و از آن‌ها کمک بخواهد، اهمیت فراوانی دارد و به‌صورت ویژه‌ای در روزهای نخست کاری حیاتی به نظر می‌رسد. اگر ندانید باید به سراغ چه کسی برود و از او کمک بگیرید یا در وضعیتی بدتر در زمانی که مشکلات و تضادهایی در کار شما پیش می‌آید، باید با چه کسی صحبت کنید، آنگاه حس می‌کنید از گروه کاری جدا افتاده‌اید. این امر می‌تواند به شکل‌گیری مشکلات بزرگ‌تری در طول مسیر همکاری منتهی شود.

برای کمک کردن به افراد تازه استخدام‌شده جهت شکل دادن یک ارتباط ارزشمند در محیط کاری، باید آن‌ها را با همکاران خود آشنا کنید و در طول ملاقات صبح گاهی یا وقت ناهار، رفتارهایی داشته باشید که بتواند به‌اصطلاح، یخ ارتباط بین آن‌ها و افراد قدیمی را آب کند. کلید این امر این است که افراد را در ابتدای کار به کسانی که قرار است با آن‌ها همکاری کنند، معرفی و یک ارتباط مناسب بر پایه اعتماد ایجاد کنید.

سازگاری اولیه کارمندان جدید

بازبینی عملکرد بر اساس نتایج کسب‌شده را به مرحله اجرا دربیاورید

هنگامی که بحث استخدام‌های جدید به میان می‌آید، از اهداف و نتایج به‌عنوان استانداردهای بازبینی عملکرد استفاده کنید. بازبینی‌ نتیجه محور و منظم از فرایند سازگار شدن کارمندان می‌تواند به آن‌ها کمک کند با تمرکز کامل در مسیر توسعه مهارت‌های موردنیاز باقی بمانند و هیچ ترس و فشاری احساس نکنند.

بازبینی‌ سنتی عملکرد می‌تواند موجب افزایش چشمگیر شکاف و دور شدن از نقش اصلی فرد شود. این اقدام می‌تواند افراد تازه‌وارد را نسبت به ماندن در شغل جدید دلسرد کند. از سوی دیگر، بازبینی‌های بر پایه نتایج کسب‌شده موجب می‌شوند کارمندان جدید اطمینان داشته باشند که نقشی تعیین‌شده در شرکت دارند و بر اساس شغلی که برای انجام آن استخدام شده‌اند، ارزیابی می‌شوند

                                        جوانمیر دارابی


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.