اخبار

آغاز طرح سنجش سلامت نواموزان بدو ورد به دبستان در پایگاه های سنجش و مراکز جامع خدمات سلامت

آغاز طرح سنجش سلامت نواموزان بدو ورد به دبستان در پایگاه های سنجش و مراکز جامع خدمات سلامت

دکتر ابراهیم شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عنوان کرد: طرح سنجش سلامت نواموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی با هدف جای دهی درست در نظام آموزشی و  مداخلات به هنگام در امر غربالگری سلامت نواموزان در 20 پایگاه ها ثابت و ۱۲پایگاه سیار با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش از 5 تیر ماه آغاز می گردد.

والدین گرامی پس از ثبت نام اولیه نوآموز خود در مدرسه نسبت به نوبت دهی در پایگاه سنجش سلامت نزدیک محل سکونت خود اقدام و در تاریخ مقرر در پایگاه حضور یابند.

نوآموزان در پایگاه های سنجش سلامت از نظر بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی و ... مورد سنجش و غربالگری قرار خواهند گرفت . همچنین معاینات پزشکی توسط پزشکان مستقر در پایگاه سنجش یا مراکز جامع خدمات سلامت معرفی شده انجام و پس از تایید نهایی جهت ثبت نام نهایی به مدرسه موردنظر خود مراجعه می نمایند.

 نوآموزانی که در غربالگری اولیه توسط آزماینده های بینایی، شنوایی و آمادگی تحصیلی مشکوک تشخیص داده شوند جهت بررسی های تخصصی به پایگاه تخصصی که در شهر کرمانشاه مستقر می باشد مراجعه می نمایند. نواموزانی که توسط پزشک مشکوک یا دارای اختلال تشخیص داده شوند نیز با فرم ارجاع به مراکز تخصصی دانشگاه علوم پزشکی جهت دریافت خدمات تخصصی ارجاع داده می شوند.

نتایج خدمات ارائه شده به نواموزان در سامانه الکترونیک ثبت و یک برگ خلاصه معاینات جهت درج در پرونده دانش آموز به مدرسه فرستاده می شود.

والدین عزیز دقت نمایید که نوآموزان در صورت انجام و تکمیل معاینات در پایگاه سنجش می توانند در مدارس ثبت نام کنند.

پیش بینی می گردد حدود 30500 نواموز بدو ورود و پیش دبستانی در این پایگاه ها مورد سنجش قرار گیرند.

نوآموزانی که سال گذشته به عنوان پیش دبستانی مورد سنجش قرار گرفته اند و معاینات انها تکمیل می باشد نیاز به حضور مجدد در پایگاه سنجش نداشته و با مدارک سال گذشته جهت ثبت نام به مدرسه موردنظر خود مراجعه نمایند.

۲۸ خرداد ۱۳۹۸ ۱۴:۱۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید