اخبار

طرح پزشک خانواده شهری ازاول تیر در صندوق بیمه سلامت همگانی آغاز می‌شود

طرح پزشک خانواده شهری ازاول تیر در صندوق بیمه سلامت همگانی آغاز می‌شود

 

 مدیرکل بیمه‌ سلامت استان کرمانشاه از آغاز اجرای طرح پزشک خانواده شهری از ابتدای تیر ماه سال جاری در صندوق بیمه سلامت همگانی خبر داد.

«امید قادری» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این طرح در ابتدا در صندوق بیمه سلامت همگانی اجرا می‌شود، گفت: بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی می توانند با انتخاب پزشک خانواده خود و تشکیل پرونده از مزایای ویزیت پزشکان بخش خصوصی بهره مند شوند.

وی اظهار داشت: در این طرح برای هریک از بیمه شدگان پزشک عمومی تعیین و در قدم اول بیمه شده به پزشک عمومی مراجعه می کند و به تشخیص پزشک، به سطح ۲، پزشک متخصص، ارجاع می گردد.

قادری ادامه داد: در صورت نیاز بیمه شده به خدمات تخصصی، بیماران توسط پزشک خانواده به پزشکان متخصص و فوق تخصص ارجاع خواهند شد و از مزایای خدمات تخصصی در بخش خصوصی بهره مند می شوند.

مدیرکل بیمه‌ سلامت استان کرمانشاه یادآور شد که تا پیش از شروع طرح پزشک خانواده شهری، بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی برای اخذ خدمات مورد نیاز، تنها باید به مراکز دولتی و دانشگاهی مراجعه می کردند.

قادری افزود: بیمه سلامت کرمانشاه، یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر یعنی ۶۰ درصد از جمعیت استان را در قالب پنج صندوق بیمه‌ای شامل، «صندوق کارکنان دولت»، «صندوق روستاییان و عشایر»، «صندوق بیمه همگانی رایگان»، «صندوق ایرانیان» و «صندوق سایر اقشار» زیرپوشش دارد.

۲۴ خرداد ۱۴۰۰ ۱۵:۲۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید