اخبار

گزارش هفته سلامت

گزارش هفته سلامت
برنامه های محتلف در هفته سلامت
فعالیت های انجام شده در هفته سلامت شهرستان پاوه
1-   در روز اول هفته سلامت ( 18/1/88 ) بر اساس برنامه زمانبدی قبلی و با همکاری و هماهنگی مدیریت آموزش و پرورش پاوه در یکی از مدارس شهری ( دبستان سمیه ) و با حضور جمعی از مسئولین ادارات و نهادها و سرپرست شبکه بهداشت در مان پاوه و رئیس مرکز بهداشت و تعدادی از کارشناسان مسئول ستادی زنگ سلامت نواخته شد و پیرامون شعار هفته سلامت و شناخت و کاهش حوادث و بلایا مطالبی برای حاضرین توسط کارشناس مسئول بیماریها ارائه گردید . لازم به ذکر است در این مراسم برای دانش آموزان و کارکنان آموزشگاه و حاضرین تراکت و جزواتی پیرامون هفته سلامت توزیع گردید . و عکس و فیلم نیز از مراحل مختلف مراسم تهیه شد .
2-   در تاریخ 19/1/88 ( روز دوم از هفته سلامت ) غرفه سلامت در مراکز شماره 1 و 2 و بیماریها بر پا شد و بصورت نمادین از مراجعین کنترل فشار خون به عمل آمد و بصورت چهره به چهره پیرامون اصلاح شیوه تغذیه در جهت پیشگیری بیماری فشار خون و قلبی و عروقی و دیابت و ... آموزش ارائه گردید و تراکت و جزوات آموزشی در زمینه شناخت و پیشگیری بیماریهای واگیر و غیر واگیر برای امام مراجعین بتعداد 2000 برگ توزیع شد همچنین بمنظور اطلاع رسانی به عموم در سطح شهر کارناوال آموزشی ( تردد خودرو های شبکه و آمبولانسها در سطح شهر ) برگزار گردید .
3-   در روز شوم ( 20/1/88 ) طبق برنامه ریزی به عمل آمده برنامه کوه پیمائی تدارک دیده شده توسط واحد بیماریها با حضور جمعی از کارکنان شبکه بهداشت درمان پاوه اجراء شد که در این کوه پیمائی شرکت کنندگان با صعود به قله های شاه کو مشرف بر پاوه همواره نشان دادند که تحرک و فعالیت پیرامون اطلاع رسانی و ترویج آموزش همواره انکار سایر فاکتور های پیشگیری ، در جهت کاهش بیماریهای قلب و عروق کار آمد میباشد و پیام سلامتی را بدنبال خواهد داشت . لازم به ذکر است در این کوه پیمائی که به مدت 6 ساعت صورت گرفت کارشناس مسئولین ستادی و رئیس مرکز بهداشت و مدیر شبکه حضور فعال داشتند .
4-   در تاریخ 21/1/88 ( روز چهارم ) اطلاع رسانی و آموزش عمومی تحت عنوان جلب مشارکت همگانی در جهت تحقق شعار سلامت در حوادث و بلایا صورت گرفت بدین صورت که طبق برنامه از قبل تعیین شده و هماهنگی که با ائمه جمعه سطح شهرستان به عمل آمده بود ائمه محترم جمعه طبق جزوه آ«وزشی ارسال شده توسط واحد بیماریها نسبت به آموزش مردم قبل از خطبه های نماز جمعه 21/1/88 در مساجد مردم را به شناخت حوادث و بلایا و کاهش آسیب ناشی از بلایا و حوادث آموزش دادند .
5-   در تاریخ 22/1/88 ( روز پنجم ) بهسازی روستاها با مشارکت دانش آموزان مردم ساکن در روستا اجراء شد در اجرای این برنامه که در روستای بندره از بخش مرکزی صورت گرفت با مشارکت دانش آموزان و مردم و اعضاء شورا و دهیار زباله های داخل روستا جمع آوری و به بیرون از روستا هدایت گردید . در اجرای این برنامه کارشناسان بهداشت محیط پیرامون اهمیت بهداشت محیط در جهت کاهش بیماریهای واگیر آموزشهای لازم را ارائه دادند .
6-   در روز شنبه( 23/1/88 )   با هماهنگی قبلی با حضور فرماندار محترم و معاون و بخشدار مرکزی و فرماندهان نظامی و انتظامی و جمعی از مسئولین ادارت و سرپرست شبکه و رئیس مرکز بهداشت به مناسبت هفته سلامت از بیماران بستری در بیمارستان قدس پاوه دیدار و عیادت به عمل آمد . در این روز نیز در بخشهای مختلف بیمارستان بخصوص بخشهای تخصصی نیز بازدید شد و مسئولین هر بخش پیرامون تجهیزات و شرح وظایف چگونگی ارائه خدمات درمانی به مردم توضیحات لازم را ارئه دادند ( عکس و فیلم تهیه شد ) .
7-   در روز هفتم ( 24/1/88 ) بر اساس برنامه ریزی قبلی همایش سلامت در حوادث و بلایا توسط واحد های بیماریها و آموزش سلامت به مدت یک روز به طول انجامید . مطالبی پیرامون شناخت و کاهش بلایا و همه گیری شناسی و آمار حوادث توسط کارشناس مسئول بیماریها و کمکهای نخستین و ( CPR  ) توسط کارشناس مسئول آموزش سلامت برای حاضرین ارائه گردید شرکت کنندگان در این مراسم پرسنل بهداشت درمان ، امداد گران هلال احمر ، رابطین بهداشت ، مسئولین ادارات هلال احمر و بهزیستی و کمیته امداد و پلیس راهور ، ارشاد اسلامی ، آموزش و پرورش و جمعی از دیگر نهادها و ادرات و کارکنان ادارات نیز شرکت داشتند ( حدود 80 نفر ) لازم به ذکر است در این همایش جلسه پرسش و پاسخ نیز برگزار شد و جزوات آموزشی تهیه شده برای حاضرین توزیع گردید .
۳ اردیبهشت ۱۳۸۸ ۰۹:۲۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید