اخبار

گزارش سفر هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

گزارشی از سفر هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به شهر پاوه

گزارشی از سفر هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به شهر پاوه
گزارشی از سفر هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به شهر پاوه
گزارشی از سفر هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به شهر پاوه

  هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در سفری یک روز به شهرستان پاوه ضمن بازدید از بخش‌های مختلف بیمارستان و گفت‌وگو با پرسنل این بیمارستان؛ به مطالبات و درخواست آن‌ها، رسیدگی کردند.

 a5 a4


 

هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در سفری به شهرستان پاوه از بخش‌های مختلف بیمارستان قدس پاوه بازدید کردند. در این بازدید ضمن گفت‌وگو با پرسنل این بیمارستان و رسیدگی به مطالبات و درخواست آن‌ها، نحوه ارائه خدمات درمانی در این مرکز هم توسط اعضا بررسی شد.

 

 a3 a2
 a6a8a1 
a10
a9a11

در ادامه سفر یک روزه کاری اعضا هیات رییسه دانشگاه به پاوه با رییس و مسؤولین شبکه بهداشت و درمان شهرستان این شهرستان نشستی برگزار شد. 

قباد محمدی رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در این نشست از نظم خوب بیمارستان پاوه قدردانی کرد و گفت: فعالیت های خوبی در سال گذشته در بیمارستان پاوه صورت گرفته و بیمارستان نظم خوبی دارد و بیماران از خدمات ارائه شده در این مرکز راضی هستند و خدمات درمانی به بهترین نحو ممکن در این بیمارستان ارائه می‌شود که قابل تقدیر است.

وی به ویژه بودن شهر پاوه شهر و نظر ویژه‌ این دانشگاه به این شهرستان اشاره کرد و افزود: هیچ بیمارستانی در شهرستان‌های استان به نوسازی و مجهزی این بیمارستان نیست و مجهزترین و پیشرفته‌ترین سی.تی.اسکن ما در این مرکز است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از اختصاص اعتبار لازم جهت تجهیز سالن کنفرانس بهورزی خبر داد و اظهار کرد: پروژه‌های بهداشتی شهرستان پاوه از جمله دیوارکشی و انجام تعمیرات تامین اعتبار می‌شود.

وی ادامه داد: جهت سردخانه واکسیناسیون فضا در بیمارستان در اختیار معاونت بهداشتی قرار خواهد گیرد و طی یک ماه آینده تجهیز می‌شود.

به گفته محمدی، معاونت غذا و داروی دانشگاه یک دستگاه دیالیز را در دو هفته آینده به این بیمارستان تحویل خواهد داد و سایر دستگاههای دیالیز نیز باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن تعمیر شوند. 

رسیدگی به مشکلات خانه‌های سازمانی تا ماه آینده توسط معاونت توسعه مدیریت و منابع، در دستور کار قرار گرفتن تفکیک کارانه کلینیک‌ها از بیمارستان‌ها و به روز شدن کارانه کینیک‌ها، انجام اقدامات لازم جهت اخذ مجوز IPD در این بیمارستان، اجرای دوره آندسکوپی ویژه متخصصین داخلی توسط معاونت درمان ظرف ۶ ماه و تامین نیروهای خدماتی،کمکی و نگهبان این مرکز پس از بررسی و کارشناسی دقیق توسط معاونت توسعه و پیگیری در هیات رئیسه؛ از دیگر دستورات دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در این نشست بود.

وی افزود: تامین اعتبار جهت تجهیزات میکروسکوپ چشمی در اسرع وقت پیگیری می شود و اعتبار لازم برای تجهیزات ارتوپدی و تجهیزات اتاق عمل در کوتاه ترین زمان ممکن تامین می‌شود.

کریمی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در ادامه این نشست، با تشکر از همکاران شبکه بهداشت و درمان پاوه که با دانشگاه، گفت: مردم شهرستان از نحوه ارائه خدمات بهداشتی درمانی در این شهرستان رضایتمندی کامل دارند.

وی با بیان اینکه چندین پروژه در این شهرستان در حال اجرا است، افزود: روند اجرای این پروژه‌ها به صورت جدی بررسی و پیگیری می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با تخصیص اعتبار لازم و پیگیری های صورت گرفته پروژه مرکز بهداشتی درمانی میدان بسیج شهرستان تا یک ماه آینده فاز دوم عملیاتی آن اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: پروژه ساخت دو خانه بهداشت زردویی و خانقا ه نیز در حال اجرا است و مراکز بهداشتی درمانی تپه کوله و ورا نیز تامین اعتبار شده و به زودی کار ساخت آن اجرا خواهد شد.

تعمیر و بهسازی خانه‌های بهداشت و ساخت و تجهیز سالن کنفراس مرکز بهورزی شهرستان پاوه نیز از دیگر پروژه های در دست اجرای شهرستان است که کریمی به آن اشاره کرد و گفت: ظرف دو ماه آینده تامین اعتبار خواهد شد.

 
a17
a16
a14
 a15a13a16
  

سهرابی رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان پاوه نیز، اظهار کرد: امیدوارم حضور اعضای هیات رئیسه دانشگاه در شهرستان پاوه و رسیدگی با مشکلات بهداشتی درمانی شهرستان از نزدیک، سبب ارتقا بهداشت و درمان این شهرستان شود.

وی در ادامه از پشتیبانی و حمایت دکتر محمدی رییس دانشگاه و هیات رییسه دانشگاه در تمام زمینه‌ها سپاسگزارم و درخواست رسیدگی و پیگیری مسائل مطرح شده را داشت.

سهرابی همچنین به بیان مشکلات بیمارستان از نظر امکانات و تجهیزات اشاره کرد و افزود: با توجه به پتانسیل بالای نیروهای متخصص در شهر پاوه وجود تجهیزات پزشکی اعم از چشم پزشکی و ارتوپدی و همچنین تجهیز اتاق راه اندازی دستگاه C_arm از ملزومات بیمارستان قدس دانست.

در این نشست همچنین مساله مهم کمبود دارو در سطح شهر و داروخانه های بیمارستان مورد بررسی ویژه قرار گرفت و دکتر سهرابی خواستار توجه ویژه به شهر پاوه به اقتضای توپوگرافی و موقعیت خاص این شهر شد.

اعضا هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه این سفر کاری با ماموستا ملا قادر قادری امام جمعه شهرستان پاوه دیداری داشتند.

ماموستا قادری امام جمعه شهرستان پاوه در این دیدار، گفت: الحمدلله اقدامات بسیار خوبی برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در شهرستان پاوه در سال‌های اخیر انجام شده است و با راه‌اندازی دستگاه سی‌تی‌اسکن در بیمارستان پاوه خدمت بسیار ارزشمندی به مردم شهرستان ارائه شد.

وی ادامه داد: پزشکان و پرستاران بیمارستان و نیروهای بهداشتی درمانی باید با تمام وجود به مردم خدمات لازم را ارائه دهند .

امام جمعه پاوه گفت: امیدوارم سال جدید با مهار تورم و رفع مشکلات بیکاری و اقتصادی ،یک سال خوب برای همه مردم کشور باشد.

محمدی رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز، اظهار کرد: خداوند نعمت بزرگی به حضرتعالی عطا فرموده که محور وحدت در منطقه هستید و نه تنها در منطقه اورامانات بلکه در تمام استان و مناطق کردنشین کشور نقش بسزایی در حفظ وحدت دارید.

وی خاطرنشان کرد: با وحدت و با این محوریت، آرامش و امنیت را در منطقه ایجاد کرده اید و امنیت بزرگترین نعمت می‌باشد، چرا که اگر امنیت نباشد آرامشی هم وجود نخواهد داشت و هیچگونه فعالیت اقتصادی و حتی درمانی هم نمی ‌توان انجام داد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: اینکه همکاران متخصص ما با خیال آسوده در بیمارستان پاوه مشغول ارائه خدمت به مردم هستند به دلیل همین امنیت است و نقش ماموستا قادری در ایجاد این امنیت بسیار اثرگذار است و بر خود وظیفه می‌دانیم که قدردان شما باشیم و درخواسته‌ای جنابعالی را در راستای ارتقا بهداشت و درمان منطقه به صورت جدی پیگیری خواهیم نمود.

وی یادآور شد: بیمارستان قدس پاوه هم از نظر کادر تخصصی و هم از نظر تجهیزات یکی از بهترین بیمارستان های شهرستان‌های استان است.

به گفته محمدی، در نشست امروز اعضای هیات رییسه اعتبار بسیار خوبی برای اجرای پروژه های بهداشتی درمانی شهرستان پاوه اختصاص یافت.

حجت‌الاسلام محبی مسؤول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز درادامه دیدار با امام جمعه پاوه، خاطرنشان کرد: با تلاش‌های شبانه‌روزی و پیگیری‌های جدی دکتر محمدی رییس دانشگاه علوم پزشکی، در سال گذشته کارهای بسیار بزرگ و ارزشمندی در دانشگاه انجام شد و پروژه‌های بهداشتی درمانی بسیاری در استان به بهره‌برداری رسید و طرح‌های بسیاری در راستای ارتقا بهداشت و درمان استان در حال اجرا است.

وی گفت: علاوه بر توجه ویژه به آموزش، در حوزه فرهنگی نیز در این دانشگاه برنامه‌های بسیار خوبی در راستای رشد و تعالی فرهنگی دانشجویان در حال اجرا است.

مسؤول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: در بحث عفاف و حجاب نیز اقدامات خوبی از جمله برگزاری مسابقات کتابخوانی و جلسات پرسش و پاسخ و… در دانشگاه داریم و تلاش می‌کنیم در حوزه فرهنگی فعالیت بیشتری داشته باشیم.


a21
a18
 a19a20

همچنین مصوباتی با پیشنهاد مدیر و مجموعه شبکه بهداشت و درمان و مساعدت ریاست دانشگاه به تصویب رسید که میتوان به موارد ذیل اشاره نمود:

اختصاص بودجه جهت تعمیرات خانه های بهداشت
تجهیز و راه اندازی سردخانه واکسیناسیون توسط معاونت بهداشتی (محل ساخت توسط شبکه بهداشت در نظر گرفته شده است)
اصلاح چارت سازمانی بیمارستانی از ۶۴ تخت بیمار به ۱۰۱ تخت در سال ۱۴۰۲
اختصاص یک دستگاه نو جهت بخش دیالیز بیمارستان قدس
حل مشکلات مربوط به خانه های سازمانی توسط پیمانکار اجرایی این واحد ها
تامین اعتبار جهت سرب کوبی اتاق نصب دستگاه c_arm اتاق عمل بیمارستان.
اختصاص بودجه جهت تهیه تجهیزات چشم پزشکی میروسکوب چشمی و تجهیزات ارتوپدی اعم از دریل و اره ارتوپدی و ست های ارتوپدی به بیمارستان قدس پاوه
پرداخت به موقع معوقات پزشکان و پرستاران و جبران کمبود پزشکان عمومی
رایزنی در خصوص اخذمجوزipd(پذیرش بیماران بین الملل) جهت بیمارستان
اختصاص ردیف بودجه جهت احداث مرکز بهداشتی درمانی مسکن مهر
اختصاص ردیف بودجه جهت احداث و راه اندازی مرکز بهداشتی درمانی روستای وراء
اختصاص ردیف بودجه جهت تجهیز ساختمان آموزشگاه بهورزی.
اجرایی شدن مرکز بهداشتی – درمانی شماره ۲ شهری پاوه که سالها راکد مانده بود.

  

۱۸ فروردین ۱۴۰۲ ۱۴:۱۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید