اخبار

گزارش بازدید وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از روند اجرای طرح سلامت الکترونیک ازشهرستان پاوه

موضوع : گزارش بازدید وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از روند اجرای طرح سلامت الکترونیک در شهرستان پاوه

در تاریخ 16/9/93 از طرف وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از طرح سلامت الکترونیک شهرستان پاوه با دعوت مدیران برنامه آقایان دکتر مظهری و پورحسینی بازدید به عمل آمد.

در این برنامه که مدیران ارشد واحد سلامت خانواده آقای دکتر مطلق, دکتر اسلامی ,دکتر ایمانی,دکتر یاسایی ,دکتر امیرخانی و همچنین معاون بهداشتی استان آقای دکتر احمدی و چند نفر از پرسنل واحد سلامت خانواده استان حضور داشتند.مراکز بهداشتی درمانی روستایی هانی گرمله و نوسود, مرکز شهری روستایی شماره 2 پاوه و خانه های بهداشت تشار و نوریاب مورد بازدید قرار گرفتند.در ابتدا گروه بازدید کننده به مرکز بهداشتی درمانی هانی گرمله در دورترین نقطه شهرستان مراجعه و از روند اجرای طرح با توضیحات بهورزان و مامای مرکز آگاه گشتند.در این رابطه توضیحاتی درباره انجام سرشماری الکترونیک در سامانه iehs و انجام ویزیت پایه کلیه گروههای سنی در سامانهh1.iehs.ir  ارایه و در مرحله بعد دستگاهها و تجهیزات تهیه شده از سوی شرکت برکت تل و نحوه کارکرد دستگاهها شامل تست ادرار,دستگاه آزمایشگر سامسونگ , دستگاه معاینات فیزیکی صاایران و تخت هوشمند الکترونیک با انجام تست عملی از هر کدام معرفی گردیدند.

بعد از مرکز روستایی هانی گرمله گروه بازدید کننده مرکز نوسود را مورد ارزیابی قرار دادند. مرحله بعدی طرح که شامل نحوه ارتباط مردم با تلفن رایگان 3030 بود برای بازدید کنندگان تشریح گردید. این سامانه دارای قبلیت استفاده عمومی و همچنین دارای قسمت مخاطبان خاص است که شامل مشاوره اختصاصی پزشکان با پزشک متخصص آنکال در هر قسمت از ایران است.بعد از مرکز نوسود خانه بهداشت تشار بازدید گردید و بازدید کنندگان از نحوه GPS نگاری خانه ها با دستگاه GPS و کلیه تجهیزات موجود در خانه بهداشت شامل تخت هوشمند و دستگاه صاایران بازدید کردند.در بخش پایانی بازدید به خانه بهداشت نوریاب مراجعه و نحوه استفاده از سامانه تبادل دانش توسط بهورز خانه بهداشت توضیح داده شد.همچنین نحوه ارسال اطلاعات به صورت عملی از تخت هوشمند به پزشک مرکز توسط بهورز تشریح گردید.

در قسمت پایانی برنامه بازدید مرکز شهری روستایی شماره 2 شهر پاوه بازدید شد. در جریان بازدید روند اجرای پرونده سلامت الکترونیک که به صورت فراخوانی روزانه جمعیت جهت انجام ویزیت پایه از تمامی گروههای سنی می باشد برای بازدید کنندگان تشریح گردید.همچنین نحوه گزارش گیری پزشک مرکز از اطلاعات فرستاده توسط تخت های هوشمند الکترونیک خانه های بهداشت و نحوه ارسال پسخوراند لازم به انها به صورت عملی نشان داده شد.در پایان از داروخانه مرکز که تحت پوشش برنامه پزشک خانواده روستایی می باشد بازدیدی جهت بررسی وضعیت تعداد اقلام دارویی و نحوه نگه داری انها و کمبودهای احتمالی به عمل امد.

در نهایت به منظور جمع بندی روند اجرای طرح , روند پیشرفت ان در شهرستان کلیه اعضای بازدید کننده به همراه کارکنان مرکز بهداشت استان و شهرستان در محل مرکز آموزش بهورزی پاوه تشکیل جلسه دادند. جلسه با سخنان دکتر فاروق سلیمی مدیر شبکه بهداشت و درمان پاوه در زمینه نحوه اجرای طرح و تجهیزات موجود در شهرستان شروع و در ادامه کلیه اعضای بازدید کننده نظرات و دیدگاههای خود را در مورد اجرای طرح ارایه نمودند.

۳۰ آذر ۱۳۹۳ ۰۰:۰۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید