اخبار

سویه جدید کرونا موسوم به اومیکرون و ذکر چند نکته کلیدی

علایم سویه جدید کرونا موسوم به اومیکرون چیست؟

علایم سویه جدید کرونا موسوم به اومیکرون چیست؟
اومیکرون (Omicron) نوع جدیدی از ویروس کرونا در آفریقای جنوبی شناسایی و باعث نگرانی بسیاری از کشورها شده است. سرعت رشد اومیکرون از بقیه انواع جهش ها بیشتر است و تا کنون چندین مورد افزایش انفجاری از اومیکرون دیده شده و هر جا اومیکرون شناسایی شده است تعداد موارد ابتلا افزایش پیدا کرده است.

اومیکرون  (Omicron) نوع جدیدی از ویروس کرونا در آفریقای جنوبی شناسایی و باعث نگرانی بسیاری از کشورها شده است.  سرعت رشد اومیکرون از بقیه انواع جهش ها بیشتر است و تا کنون چندین مورد افزایش انفجاری از اومیکرون دیده شده و هر جا اومیکرون شناسایی شده است تعداد موارد ابتلا افزایش پیدا کرده است.

همچون گذشته و مانند واریانت‌های قبلی، این نگرانی وجود دارد که این نوع کرونا می‌تواند به شیوع بیماری در بسیاری از کشورها دامن بزند و سیستم‌های بهداشتی را تحت فشار قرار دهد.

نوع علائم اومیکرون با انواع جهش های قبلی کرونا تفاوتی ندارد، شدت علائم به صورت طیفی از بی علامتی تا علائم خفیف، شدید، بستری و مرگ خواهد بود.

گرفتگی بینی، عطسه، سرفه متناوب و خشک، کوفتگی بدن و سردرد از علائم واریانت اومیکرون هستند، اما این علائم می‌توانند در برخی از افراد به خصوص افراد مسن و افرادی که نقص ایمنی دارند بیشتر باشد.

هنوز مهم‌ترین و بهترین راه‌حل، افزایش واکسیناسیون و تزریق دوز تقویتی است.

تعدادی از افرادی که در موج های ابتدایی ویروس کرونا به این ویروس مبتلا شدند یا خیلی زود واکسینه شدند درصدی از ایمنی آن ها طی گذشت زمان از بین رفته است بنابراین وزارت بهداشت تاکید دارد آن دسته از افرادی که نوبت سوم تزریق واکسن آن ها رسیده است حتما تزریق واکسن را انجام دهند زیرا ممکن است در اثر گذشت زمان سطح ایمنی بدن آن ها کاهش پیدا کرده باشد.

با رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی همچون پرهیز از دورهمی ها، رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و پوشش واکسیناسیون، متاسفانه کفه ترازو به سمت همه گیری حرکت خواهد کرد و شاهد پدیده ای مانند موج های قبلی خواهیم بود.

۸ دی ۱۴۰۰ ۱۲:۴۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید