اخبار

آغاز بسیج ملی غربالگری و بیماریابی دیابت و فشار خون بالا ازبیستم آبان ماه

‍ 📌آغاز بسیج ملی غربالگری و بیماریابی دیابت و فشار خون بالا ازبیستم آبان ماه

‍ 📌آغاز بسیج ملی غربالگری و بیماریابی دیابت و فشار خون بالا ازبیستم آبان ماه
 
🔹حشمت کریمی رئیس مرکز بهداشت شهرستان پاوه  اعلام کرد  بسیج ملی غربالگری و بیماریابی دیابت و فشار خون بالا از بیستم آبان سال جاری آغاز می شود وی با بیان این خبر خاطرنشان کرد: 🔺این پویش ملی با مشارکت کلیه سازمان های مرتبط در سراسر کشور اجرا خواهد شد و از اصحاب رسانه، سازمان های دولتی، خصوصی و مردم نهاد انتظار داریم همانگونه که تا کنون یاور حوزه سلامت بوده اند، در انتشار اخبار و اطلاع رسانی حداکثری تلاش را داشته باشند.

🔹وی با بیان اینکه در فاز  نخست «پویش ملی سلامت» دو عامل خطر بیماری ها، یعنی فشارخون و دیابت را غربالگری خواهیم کرد افزود  پویش ملی سلامت با شعار «آگاهی زودتر، مراقبت موثرتر» از ۲۰ آبان ماه در شهرستان پاوه  همزمان با سراسر کشور آغاز بکار کرده  است. در این پویش ملی افراد بالای ۱۸ سال  و کلیه مادران باردار در هر سنی با اندازه گیری فشار خون و انجام رایگان آزمایش قند خون در کلیه مراکز ارائه دهنده خدمت در شهر و روستا مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت .

🔹 ایشان در ادامه گفت با یک بار سنجش اندازه فشار خون و قند خون به دنبال شناسایی افراد مشکوک هستیم تا این افراد را پس از شناسایی به شکل موثر تحت درمان قرار دهیم و با پیگیری مداوم و فعال از طریق مراقبان سلامت که در برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع مشغول به کار هستند، بیماری افراد را رصد و پیگیری کرده و تحت درمان دارویی قرار می دهیم.

🔹وی در پایان یادآوری کرد  در دهه اخیر بیماری های دیابت و پرفشاری خون به عنوان بیماریهای خاموش در جامعه گسترش یافته و به عنوان مادر بیماری ها مطرح هستند چراکه عاملی برای گسترش بسیاری از بیماریهای خطرناک و تهدیدکننده سلامت مردم می باشند. این دو بیماری به همراه عوارض بسیار شایعی که ایجاد میکنند (همچون حملات قلبی، سکته های مغزی، نارسایی پیشرفته کلیه، دیالیز و قطع عضو و.... )هزینه های سنگینی را به بیماران، خانواده  ها، جامعه و دولت تحمیل می کنند. از طرفی شناسایی و پیگیری به موقع مبتلایان به این دو بیماری، می تواند روند پیشرفت آن را کند کرده و زندگی هزاران نفر از خانواده ها را نجات داده و در هزینه های مربوط به سلامت صرفه جویی نماید بنابراین از همه شهروندان عزیز بالای 18 سال می خواهیم جهت اندازگیری فشار خون و انجام آزمایش رایگان قند خون به پایگاه و مراکز خدمات سطح شهر و خانه های بهداشت در روستا ها مراجعه نمایند.

✍️روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان پاوه
۲۷ آبان ۱۴۰۲ ۱۳:۵۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید